Prisluhniti kupcem: bistvo uspešne spletne trgovine

Prisluhniti kupcem: bistvo uspešne spletne trgovine

»S podporo Skupine stroka.si platformo dnevno prilagajamo in ji modularno dodajamo funkcionalnosti, obenem pa pospešeno avtomatiziramo vse procese, ki so po svoji naravi lahko samodejni. Novo pridobljeni čas zaposlenih z veseljem usmerjamo v razvoj in ustvarjalnost.«

Eva Birsa, EVITAS SHOP, d.o.o., www.evitas.si

Podjetje Evitas je svojo dejavnost pred tremi leti in pol zastavilo kot spletno prodajo otroških potrebščin, s potencialnimi kupci tako v Sloveniji, kot v Italiji. Začetki so bili skromni; v tistem času so dnevno prejeli, zapakirali in odposlali le kakšnih deset naročil. Za primerjavo, danes jih nekaj sto, pogosto se številka ustavi šele pri petsto. Kot danes povedo sami, si tedaj niso čisto dobro predstavljali, kaj jih čaka.

Rast prinaša izzive

Za hrbtenico prve različice trgovine so tedaj izbrali sistem za upravljanje vsebin (CMS) Wordpress. Odločitev je temeljila na tenko odmerjenih sredstvih za zagon podjetja. Odprtokodnost je v tem smislu namreč prijazna do začetnikov v poslovnem svetu, predvsem zaradi brezplačnosti in široke podpore skupnosti.

A Evitas je začel hitro pridobivati uporabnike in z njimi kupce, naročila so v drugem letu poslovanja krepko zrasla in kmalu presegla zmogljivost solidne, a vendarle konfekcijske platforme.

Kot povedo v vodstvu Evitasa, je spletni portal deloval počasi, kar so skušali reševati z nadgradnjami. A so tudi te občasno porušile celoten sistem. Zato je prišlo do neizbežnega spoznanja, da ima trgovina v svojem sortimentu preprosto preveč izdelkov, da bi lahko tako nadaljevali. Ravno tedaj so presegli mejo milijona uporabnikov, ki so vsak dan opravili približno 5000 uporabniških sej, dobra dvajsetina med njimi se jih tudi zaključila z nakupom. Postalo je jasno, da je čas za zamenjavo ključnega orodja nepreklicno napočil.

Zahteve, uglašene s potrebami kupca

V podjetju so se že pred izborom ponudnika odločili postaviti določene zahteve, od katerih niso želeli odstopati. Že v prvih letih poslovanja so se naučili prisluhniti kupcu in njegovim prioritetam ter jih prenašati v svoje načrte.

Prva in osnovna zahteva se je zato nanašala na preprostost uporabe, torej, iskanja, filtriranja, izbora in plačila izdelkov. Zaradi izkušenj s prejšnjo platformo je bila zanje nadvse pomembna skalabilnost sistema, torej prilagojenost na bodočo rast poslovanja.

Naslednja zahteva se je nanašala tako na uporabnike, kot podjetje in to je varnost. Vse v povezavi z novo spletno trgovino mora biti skladno z pravili EU, ki se tičejo varnosti osebnih in še posebej plačilnih podatkov. Seveda pa so ob vsebinskih postavili tudi estetske zahteve, trgovina, v kateri nakupujejo mladi starši, mora na oko izgledati prijetno, obenem pa pregledno in uporabno tudi na mobilnih napravah. Analitika namreč pokaže, da kupci Evitas v približno 90 odstotkih nakupe opravijo prek spleta.

Po pregledu prejetih ponudb so se odločili za Skupino stroka.si. Ključne so bile izkušnje pri izvedbi tovrstnih projektov, obenem pa se je platforma NopCommerce njihovim zahtevam še najbolj približala. Pohvalili so tudi hitro implementacijo in prehod na novo spletno trgovino, ki je potekal brez zapletov in za osebje in uporabnike prijazno.

Številke eksplozivno navzgor

Danes, skoraj leto dni po končani prenovi, se vodstvu Evitas zdijo možnosti nove spletne platforme NopCommerce neskončne. Direktorica marketinga in prodaje, Eva Birsa, pravi: »S podporo Skupine stroka.si platformo dnevno prilagajamo in ji modularno dodajamo funkcionalnosti, obenem pa pospešeno avtomatiziramo vse procese, ki so po svoji naravi lahko samodejni. Novo pridobljeni čas zaposlenih z veseljem usmerjamo v razvoj in ustvarjalnost.«

Tako so nedavno implementirali samodejno generiranje računov, pa generiranje nalepk za odpošiljanje paketov. Tudi to je teklo brez zapletov, pravijo v vodstvu in dodajajo, da se že predobro spominjajo glavobolov, ki so jih take spremembe povzročale na stari platformi.

Kaj pa številke obiska na www.evitas.si?

Takoj po prehodu lansko poletje je število aktivnih uporabnikov poskočilo za skoraj 90 %, iz povprečno 40.000 na okoli 75.000 mesečno. Število ostaja stabilno vse do danes. Da je uporabnikom nova platforma ugajala, potrjuje tudi povprečno število obiskanih podstrani, ki se je povečalo za 12 %, čas zadrževanja v trgovini pa se je povečal kar za četrtino. Kar je seveda prineslo tudi oprijemljive rezultate: prihodki od spletne prodaje so v letu dni od prenove zrasli za nekaj več kot 40 %, samo število opravljenih transakcij pa je poskočilo za 42 %.

So pa seveda še številne druge pridobitve, ki morda niso opredeljive v številkah, a so neposredna posledica naložbe. Na novo digitalizirani procesi zaposlenim prihranijo čas, vodstvu pa omogočajo varčevanje s človeškimi viri.

Potem je tu zadovoljstvo strank, ki so jih o vsem skupaj nedavno povprašali z anketo. V njej so uporabniki pogosto pohvalili preglednost med veliko izbiro izdelkov in proizvajalcev, še posebej, v več kot 90 odstotkih, pa hiter zaključek naročila in plačila.

Tudi vi razmišljate o vzpostaviti nove spletne trgovine? Izkoristite nepovratna sredstva, ki vam omogočajo 60 % sofinanciranje.

Tukaj smo za vas

Zaupajte nam svoj e-mail naslov in z veseljem vas bomo obveščali o trendih in novostih s področjih sodobnih informacijskih tehnologij.