V korak s časom: digitalna transformacija proizvodnje v podjetju TAB

V korak s časom: digitalna transformacija proizvodnje v podjetju TAB

"Vzdrževanje visokega nivoja kakovosti naših produktov in graditev ponudbe, prilagojene naročnikom in partnerjem, nas je spodbudila, da nadaljujemo projekte digitalne transformacije. V sodelovanju s Skupino stroka.si smo zastavili inovativen pristop k nadzorovanju naših baterij in tako združili ekspertno znanje obeh podjetij."

Davorin Jelen, vodja IT, TAB d.d., www.tab.si

Podjetje TAB d.d. je bilo ustanovljeno leta 1965 kot ena izmed temeljnih organizacij združenega dela Rudnika Mežica, kjer ima predelava svinca več kot 350-letno tradicijo. Danes TAB proizvaja vse vrste svinčevih baterij v treh moderno opremljenih tovarnah na treh različnih lokacijah s približno 1500 zaposlenimi.

Napredna raba podatkov za digitalno prihodnost

V TAB-u so glede na trenutne potrebe trga in delovanje konkurentov sklenili, da še aktivneje stopijo na pot digitalne transformacije. V sklopu digitalne preobrazbe podjetja so pozornost usmerili tudi na izkoriščanje moči podatkov. Zagotoviti so si želeli nemoteno pošiljanje in obdelovanje podatkov, poslanih iz modulov, ki so nameščeni na baterijah, ter kasnejši prikaz v spletni aplikaciji. Iskali so rešitev, ki jim bo hkrati omogočala povezljivost in kompatibilnost z drugimi sistemi, ki jih že uporabljajo.

Potreba po optimizaciji dela ni izvirala le iz notranjosti podjetja, pač pa so imeli v TAB-u vseskozi v mislih svoje kupce in poslovne partnerje. Napredno pridobivanje in obdelava podatkov o stanju baterij namreč olajšuje tudi proces svetovanja strankam. Slednjim je tako mogoče ponuditi rešitve, ki se najbolj skladajo z njihovimi pričakovanji, in možnost spremljanja stanja baterij v aplikaciji. 

Novo poglavje uspešnega sodelovanja

Koroški podjetji TAB in Skupina stroka.si sta v preteklosti že sodelovali v okviru drugih projektov. V TAB-u so tokrat na trgu iskali rešitev na področju digitalne transformacije, ki bi povsem sledila njihovim željam in zahtevam. Z rešitvijo, prilagojeno izključno njim, so se jim najbolj približali v Skupini stroka.si.

Od posnetka stanja do implementacije

Pred začetkom projekta je bilo izvedenih več delavnic, v okviru katerih so se tudi izvajalci podrobneje seznanili z okoljem naročnika, načinom dela in specifikami področja ter proizvodnega procesa. Zaradi situacije, povezane s koronavirusno boleznijo, so bile delavnice izpeljane preko orodja Microsoft Teams.

Takšen podroben pregled oziroma posnetek stanja je služil kot podlaga za pripravo rešitve. Opravljen je bil popis vseh zahtev, prav tako pa so bile pridobljene vse potrebne informacije. Potrjena je bila funkcionalna specifikacija, ki je plod skupnega dela strokovnjakov iz podjetij TAB in Skupina stroka.si.

Implementacija rešitve je bila razdeljena na dva dela. V prvem so v TAB-u izdelali modul za zajem podatkov, v Skupini stroka.si pa so poskrbeli za vzpostavitev arhitekture v oblačni storitvi Microsoft Azure. Tako je bil zagotovljen celoten tok podatkov, kar je omogočilo njihovo primerno hrambo. V drugi fazi je potekala implementacija spletne aplikacije za nadzor baterij, ki komunicira z različnimi podatkovnimi shrambami v oblaku in ponuja izvedbo analiz ter vizualizacij podatkov v realnem času.

 

Začnite pot do digitalne preobrazbe že danes »

 

Aplikacija za popoln nadzor nad baterijami

Aplikacija, ki je postavljena v oblačni storitvi Microsoft Azure, na enem mestu združuje vse pomembne podatke, ki so namenjeni tako podjetju samemu kot njegovim strankam.

Vstopna stran omogoča hiter pregled nad baterijami in morebitnimi napakami, ki so se zgodile v zadnjem dnevu. Na voljo je seznam vseh baterij, do katerih ima uporabnik dostop.

V aplikaciji so v različnih sklopih na voljo detajlni pogled baterije, osnovnih podatki in grafi, statistika uporabe, izračunane vrednosti na podlagi podatkov ter napake in opozorila. Spreminjati je mogoče tudi nastavitve parametrov za posamezne baterije.

Kako naprej?

V TAB-u in Skupini stroka.si so že na začetku sodelovanja definirali dolgoročen načrt za projekt. Rešitev je zato že v prvi fazi zastavljena na način, da bo v prihodnosti omogočala nadgradnjo.

V prvem koraku je pomembno zlasti, da se aplikacija razvije do mere, da bo primerna za predajo uporabnikom, nato pa je v načrtu še implementacija posebnega modula za natančen vpogled v podatke in primerjavo le-teh. Aplikacija bo integrirana z ostalimi informacijskimi sistemi v podjetju (ERP, sistem za vzdrževalce), kar posledično pomeni, da bo zagotovljeno tudi delovanje na mobilnih napravah. 

 

Preverite še ostale študije primerov »

Tukaj smo za vas

Zaupajte nam svoj e-mail naslov in z veseljem vas bomo obveščali o trendih in novostih s področjih sodobnih informacijskih tehnologij.