Poglejmo si na konkretnem primeru. Naše podjetje se ukvarja s prodajo oblačil. Naše poslanstvo je ponuditi ljudem obleko, v kateri se bodo počutili samozavestno. Imamo dve fizični trgovini, v vsaki od teh delajo 4 zaposleni. Spletno trgovino smo uvedli, ker smo želeli vzpostaviti dodaten prodajni kanal in našo ponudbo približati tudi ljudem, ki niso doma v bližini naših trgovin. Z uvedbo prodaje preko spleta se je naše podjetje pričelo hitro širiti. A z rastjo prodaje se je večalo tudi nezadovoljstvo zaposlenih. Zakaj?
Z rastjo prodaje je ročna obdelava naročil postala neznosna
Ko je kupec prek spleta naročil izdelek, smo naročilo najprej obdelali v pisarni. Ročno smo pogledali zalogo v obeh trgovinah ter izbrali tisto, ki je imela v danem trenutku najbolj primerno zalogo. Izdelke smo ročno prenašali iz skladišča trgovine na centralno skladišče, kjer smo zalogo razknjižili. V računovodstvu so za vsako naročilo izdali tudi fakturo, ki smo jo nato poslali skupaj s paketom. Dokler smo imeli do 20 naročil na dan, je bil takšen proces še znosen. Hitro nas je došel občutek, da hodimo v službo samo zato, da urejamo papirje in da tega nikoli ne bo konec.
Preveč dvojnega dela za samozavest kupcev?
Svojim kupcem smo vedno želeli ponuditi to, za kar smo predvidevali, da si resnično želijo. Želeli smo jim ponuditi oblačilo, v katerem se bodo počutili samozavestni. Za to smo poleg različnih velikosti morali ponuditi tudi različne variante barv istega kroja. A več kot je bilo izdelkov in variant le-teh, več dela smo imeli z obvladovanjem izdelkov in zalog tako v poslovnem programu (ERP) kot na spletni trgovini. Pravzaprav, ogromno je bilo podvojenega dela. Ko smo vnesli podatke v ERP, smo jih morali vnesti tudi na splet. Vsak drugi teden je prišla nova zaloga, kar je pomenilo, da smo dvakrat na mesec vnašali artikle v oba sistema, ločeno. Urejanje izdelkov in njihovih opisov nam je vsak mesec vzelo več dni. Veliko težavo smo imeli tudi s prikazom realne zaloge na spletu, za kar so bili spletni kupci večkrat nezadovoljni, saj so opravili nakup izdelka, katerega v trgovinah ni bilo več na zalogi.
Spletni kupci so postajali nezadovoljni
Kot vsako trgovsko podjetje tudi pri nas iščemo orodja za pospeševanje prodaje. Našim kupcem omogočamo koriščenje akcij, sezonskih popustov, zbiranje točk zvestobe, itd. Obvladovanje akcij tako v fizični kot spletni trgovini je zahtevalo veliko časa in natančnosti. Večkrat se nam dogajalo, da je bila na spletu cena višja kot v trgovini, saj smo pozabili prenesti akcijske cene. Dodatno nezadovoljstvo kupcev smo si naložili, ko smo jim ponudili možnost zbiranja in koriščenja točk zvestobe, katere pa so lahko koristili samo v fizični trgovini, saj prenos le-teh na splet ni bil mogoč.
Prišel je čas za načrtovanje povezave spletne trgovine s poslovnim programom (ERP)
Preveč podvojenega dela in preveč napak sta nas pripeljala do točke, da smo pričeli razmišljati o avtomatizaciji procesa spletne prodaje. Rešitev smo našli v integraciji med našim poslovnim programom (ERP) in spletno trgovino. Ta sedaj avtomatsko prenaša artikle, zaloge, naročila, cene, akcije, partnerske cenike, točke lojalnosti, itd. Čas, ki smo ga prej namenili administrativni obdelavi naročil in izdelkov sedaj investiramo v digitalni marketing. Spletna prodaja je tako pričela še hitreje rasti.
Načrtovanje povezave (integracije) med spletno trgovino in poslovnim programom zahteva kar nekaj tehtnih premislekov, potrebno se je vprašati prave stvari. Da boste pri načrtovanju čim bolj samozavestni in učinkoviti, smo za vas pripravili priročnik s 5+1 vprašanji, na katera si morate nujno odgovoriti, ko načrtujete integracijo med spletno trgovino in poslovnim programom.
Potrebujete več informacij?
Gregor Matavž – vodja prodaje v Skupini stroka.si je pravi naslov za vas. Z veseljem vam bo pomagal z dodatnimi nasveti. Pišite na
[email protected].