Ko zaloge niso več … nadloge

Ko zaloge niso več …  nadloge

Upravljanje zalog spada med ključne dejavnike uspešnega poslovanja. Preprosto zato, ker učinkovito vodenje skladišča pomaga podjetju optimalno premikati in hraniti blago ter pri tem povzročati kar najmanjše stroške. Govorimo o precej običajnih procesih, celo ciklih, ki jih je mogoče skozi digitalizacijo vedno še nekoliko izboljšati, dodatno poceniti, zaposlenim pa dvigniti produktivnost in olajšati delo.

Predvsem pa je dobro delovanje skladišča pomembno za prodajo. Za zaposlene v prodaji je ključno, da se lahko takoj odzovejo na prejeto povpraševanje in da se jim ob rednem delu ni potrebno ubadati s prisiljenim ponujanjem nečesa, kar je bilo pred časom zaradi popusta kupljeno v enormnih količinah. Kar vprašajte prodajalce, oni vedo.

Človek vs. stroj

Pa smo pri zlatem pravilu zalog, ki gre nekako takole: imeti natanko pravo količino, pravega blaga, v pravem skladišču, ob pravem času. Preprosto, mar ne?

Seveda v praksi ni tako zelo preprosto. Toda ključ, ki odpira prehod v skladišče digitalne dobe, je danes že dobro znan: izbira pravega poslovno-informacijskega sistema.

PANTHEON je skozi izkušnje mnogih zadovoljnih strank v Sloveniji in drugod že dokazal, da je problemu več kot kos. Omogoča enostaven in nezmotljiv prenos blaga med skladišči, spremljanje serijskih številk izdelkov in možnost, da določene dele nekaterih poslovnih procesov izpelje povsem samodejno.

Tako zna sam pripraviti vso potrebno dokumentacijo za nabavo, prodajo - z njim celo inventura postane rutinski, v pretežni meri avtomatiziran proces. Naročila bodo poslej bolj natančna in vedno pravočasna, saj bodo temeljila na poprej zbranih podatkih, sezonskih vzorcih in drugih dejavnikih, ki vplivajo na nabavo.

Včasih si je potrebno samo priznati, da smo ljudje v primerjavi s stroji precej bolj zmotljivi. V preteklosti se ni tako redko dogajalo, da smo v skladišču naleteli na blago, o katerem ni nobenega podatka. Ali pa da vemo, da izdelek imamo, a ga v skladišču nikakor ne moremo locirati. Incidenti, ki bi danes morali biti že zdavnaj pozabljeni.

Ne le prodaja

Uvodoma smo omenili prodajo, a to ne pomeni, da ažurno seznanjanje s stanjem zalog ni pomembno za preostale dele podjetja. Da bi podjetje poslovalo optimalno, je pomembno, da skladišče diha z drugimi oddelki.

Tudi menedžment, proizvodnja, knjigovodstvo in zlasti oddelek nabave morajo imeti vsak trenutek pregled nad stanjem. Pa ne le stanjem, zaloge morajo biti pregledno razvrščene po želenih kriterijih. Denimo, koliko česa je v katerem skladišču in koliko na ravni celotne skupine. Za konkreten izdelek pa kolikšna je njegova prosta, optimalna in minimalna zaloga.

Povedano drugače, koliko česa še imamo na razpolago, koliko tega bi bilo najbolje da imamo. Pomembna je seveda tudi kvota, pod katero se pri konkretnem izdelku v skladišču ne smemo spustiti, če ne želimo svojim prodajalcem zadati tistega najhujšega udarca: ko morajo stranki povedati, da je nečesa zmanjkalo. Taka stranka bo potem nezadovoljna, zna se zgoditi, da bo preprosto odšla h konkurenci.

Resnici na ljubo, s PANTHEONOM se vam kaj takega ne more primeriti. Vsi, ki jih to zadeva, bodo namreč pravočasno prejeli opozorilo, da se količina izdelka bliža kritičnemu minimumu. Nič kaj manj nevarna ni druga skrajnost. Prevelike zaloge zasedajo dragoceni prostor v skladišču, kvarijo denarni tok podjetja, predvsem pa tiho grozijo, da bodo dobile zlovešči pridevnik nekurantne, pomeni, da se jih bomo nekoč prisiljeni znebiti po nižji ceni ali pa jih preprosto kar odpisati.

Skladišče prihodnosti

Odločitev za PANTHEON po izkušnjah dosedanjih strank prinese precejšen kakovostni preskok v notranji logistiki skladišča. Papirnati dokumenti so upokojeni in pozabljeni, posamezna dejanja se odvijajo samodejno in brez napak. In ker brez nadzora ne gre, so vodstvu v vsakem trenutku in na enem samem mestu dostopna pregledna poročila glede želenih parametrov.

Vse to je pod črto zaslužno, da vsakdanji procesi v podjetju stečejo bolj organizirano, enotno, predvsem pa hitreje. To pa so tisti plusi, ki bodo sčasoma navdušili tudi vaše poslovne partnerje.

V primeru, da vam upravljanje zalog v skladišču predstavlja izziv, nas pokličite na 02 88 79 780 ali pišite na ccc@stroka.si.

O avtorici

Romana Lesjak ima več kot 14 let izkušenj na področju vpeljave programa PANTHEON v najkompleksnejša poslovna okolja in je sodelovala in vodila več kot 200 manjših in večjih projektov implementacije poslovno informacijskih rešitev ter bila aktivno vključena v projekte modeliranja in kreiranja dodatnih vertikalnih rešitev. V zadnjem času sodeluje kot svetovalec podjetjem za učinkovitejšo izrabo informacijskih tehnologij in vodi projekte vpeljave orodij za lažje poslovno odločanje.

 

Povezani članki:

Tukaj smo za vas

Zaupajte nam svoj e-mail naslov in z veseljem vas bomo obveščali o trendih in novostih s področjih sodobnih informacijskih tehnologij.