Prihaja Google Analytics 4 (GA4)? Ste pripravljeni na prehod?

Prihaja Google Analytics 4 (GA4)? Ste pripravljeni na prehod?

Google je najavil, da bo Universal Analytics, ki ga uporablja večina spletnih strani in spletnih trgovin, s 1. julijem 2023 prenehal zbirati podatke.

S 1. julijem 2023 bo tako spletna storitev Google Universal Analytics izbrisana in nadomeščena z Google Analytics 4, kar pomeni, da storitev UA omogoča zbiranje in analiziranje podatkov le do 30. junija 2023.

Zgodnja implementacija zagotavlja gladek prehod na nov sistem zbiranja informacij, ob tem pa dopušča analizo rezultatov s spletnih mest in aplikacij brez prekinitev ali izgube poglavitnih podatkov.

Kaj je Google Analytics 4 (GA4)?

Google Analytics 4 je najnovejša različica Googlove analitične platforme, ki omogoča napredno sledenje, poročanje in vpoglede za spletna mesta in aplikacije. Zasnovana je tako, da podjetjem omogoča analizo poti uporabnikov na spletnih mestih in v aplikacijah ter izkorišča bolj prilagodljiv in napreden pristop k obdelavi podatkov. Izboljšano zbiranje podatkov bo podjetjem omogočilo, da naredijo bolj smiselno analizo ter razvijejo in izvajajo strategije, ki temeljijo na boljših informacijah.

GA4 ponuja tudi nadzor zasebnosti, ki podjetjem omogoča upravljanje in nadzor svojih podatkov v skladu s predpisi, kot sta GDPR in CCPA.

Kakšne novosti prinaša GA4?

1. Nov uporabniški vmesnik

Zaradi velikega števila poročil in orodij je lahko Universal analitika precej zapletena, sploh za nove uporabnike. Nova GA4 analitika je veliko bolj preprosta, prilagodljiva in intuitivna.

Novi vmesnik GA4 ima 5 razdelkov:

  • življenjski krog (Life cycle) – vsebuje vse informacije o tem, od kje obiskovalci prihajajo, kako se obnašajo in kako se podatki shranjujejo.
  • Uporabnik (User) - demografsko poročilo zagotavlja informacije o vedenju uporabnikov za vse države in vsako državo posebej. Tehnično poročilo vsebuje informacije o napravah, brskalnikih in operacijskih sistemih uporabnikov, ki so obiskovali spletno stran.
  • Dogodki (Advertising) - razdelek zbira vse informacije o dogodkih in konverzijah.
  • Raziskava (Explore) - tu se lahko ustvarijo poročila po meri. Obstaja galerija predlog, kjer se lahko sestavijo poročila v obliki nadzorne plošče s potrebnimi informacijami.
  • Konfiguracija​ (Configure) – vsa orodja, ki so potrebna za ustvarjanje novega občinstva, pripisovanje uporabnikov in ciljnih skupin.

2. Manjša odvisnost od piškotkov

Druga pomembna posodobitev, ki jo prinaša analitika GA4 je, da deluje na različnih platformah in se ne zanaša več na piškotke na napravi. Uporablja namreč podatkovni model, ki temelji na dogodkih in ponuja bolj inteligentno sledenje podatkov zaradi izkoriščanja strojnega učenja in umetne inteligence. To pomeni, da se ne izgubijo dragoceni podatki, ko ljudje zavrnejo datoteke piškotkov.

3. Izboljšan pregled poti stranke

Ena od sprememb v novi analitiki je izjemna zmožnost združevanja podatkov o potovanju stranke med napravami. Sledenje omogoča enoten pogled na to, kako potencialna stranka komunicira z blagovno znamko.
Poleg tega lahko potencialna stranka odkrije podjetje na svojem prenosnem računalniku, nato brska po katalogu izdelkov na svojem pametnem telefonu in nazadnje opravi nakup na domačem prenosnem računalniku. GA4 vse te etape potovanja prikaže kot celoto.

4. Poenoten podatkovni model

Analitika Google Universal je temeljila na sejah in ogledih strani, pri čemer so večinoma analizirali število obiskov posamezne strani.
Za poenotenje podatkov, ki prihajajo iz različnih naprav, je analitika Google GA4 spremenila način analiziranja teh podatkov. Zdaj se vsaka interakcija šteje za dogodek – ogled strani, ogled aplikacije, ogled zaslona itd.

5. Analitika, ki predvidi

Googlove zmogljivosti strojnega učenja so zelo napredovale. Spremembe v novi analitiki Google omogočajo napovedovanje prihodnjega vedenja strank. Na podlagi algoritmov strojnega učenja in strukturiranih podatkov o dogodkih GA4 nudi merjenje napredka do konverzij. Podpira meritve, ki predvidijo: verjetnost nakupa, verjetnost opustitve in prihodke.

6. Poenostavljeno ustvarjanje občinstva

Integracija Google Ads je bila ena od prvih posodobitev za GA4. Izboljšan algoritem za sledenje strankam pomeni izboljšano ustvarjanje občinstva za boljše rezultate plačane kampanje. Ustvari se lahko na primer ciljna skupina na podlagi strank, ki so si ogledale določeno kategorijo izdelkov, vendar niso dokončale nakupa. Ta ciljna skupina ne bo vključevala ljudi, ki so dejansko opravili nakup v drugih napravah.

7. Nov pristop k merjenju zavzetosti strank

Namesto da analitika omogoča le stopnjo obiskov ene strani, GA4 ponuja pozitivno stopnjo angažiranosti, ki je odstotek angažiranih sej. Angažirana seja je tista, ki traja več kot 10 sekund, vključuje vsaj en dogodek konverzije ali vsaj dva ogleda strani/zaslona.
Z novo meritvijo »Vključene seje« lahko izveste več o tem, zaradi kakšnih interakcij je stranka ostala na vašem spletnem mestu. V poročilo so vključeni tudi uporabniki aplikacije.

8. Ustvarjanje kanalov po meri

Prej so bili kanali po meri na voljo samo za Google Analytics 360 Suite. S spremembami je ta funkcija na voljo vsem uporabnikom platforme.

9. Izvoz podatkov v Google BigQuery

Za globljo analizo podatkov analitika Google GA4 omogoča izvoz neobdelanih podatkov v BigQuery. Povezava med GA4 in Google BigQuery omogoča poglobljeno analizo interakcij strank in poslovne uspešnosti.

10. Sledenje dogodkom mobilne aplikacije

GA4 omogoča sledenje mobilnim dogodkom tam, kjer je spletno mesto. To omogoča celovit pregled nad tem, za kaj stranke uporabljajo posamezno mesto.

Zakaj je smiselno GA4 vključiti že zdaj?

Čas do prenehanja delovanja Universal analitike se hitro približuje.

Od 1. julija 2023 UA ne bo več zbirala podatkov, zaradi česar bo potrebna selitev na GA4. Analitika Google GA4 ne bo uvozila preteklih podatkov. Podatke bo zbirala in obdelovala šele, ko bo implementirana nova koda. Nemogoče je namreč preseliti prejšnje podatke iz Universal v GA4, saj temeljijo na različnih podatkovnih modelih. Prej, ko se podatki preselijo, več jih bo na voljo.

Hitrejši prehod na GA4 omogoča dostop do obeh analitik hkrati. Vzporedno delovanje obeh analitik pomeni, da bo spletna stran zbirala podatke na oba načina in s tem omogočila primerjavo za leto nazaj, postopno privajanje na nov sistem poročanja znotraj analitike in predvsem hitro odkrivanje in odpravljanje napak, ki lahko nastanejo ob takem prehodu.

V Skupini stroka.si vam nudimo pomoč pri prehodu na novo platformo, hkrati pa možnost za začetek uporabe analitike na vaši spletni strani.

Za vsa vprašanja glede nadgradnje smo vam z veseljem na voljo na e-naslovu: ccc@stroka.si ali tel. št. 02 88 79 780.

Tukaj smo za vas

Zaupajte nam svoj e-mail naslov in z veseljem vas bomo obveščali o trendih in novostih s področjih sodobnih informacijskih tehnologij.


Skupini stroka.si, podjetju Stroka produkt d.o.o., izrecno dovoljujem obdelavo zgoraj navedenih osebnih podatkov za obveščanje o novicah, povezanih z aktualnim dogajanjem, dogodkih in ostalih pomembnih dosežkih Skupine stroka.si. Prav tako se strinjam s politiko varstva osebnih podatkov.