Rezultat nadgradnje spletne trgovine: boljše sodelovanje z B2B in B2C kupci ter povečana prodaja

Rezultat nadgradnje spletne trgovine: boljše sodelovanje z B2B in B2C kupci ter povečana prodaja

»Pri pripravi in izvedbi nadgradnje rešitev smo ugotovili, da lahko s Skupino stroka.si ustvarimo ogromno, saj se lahko z izdelanimi dodelavami zdaj prilagodimo prav vsaki stranki. Uspelo nam je, da so neodgovorjena vprašanja strank nadomestile pohvale, novosti pa so pospešile postopke naročanja.«


Polona Krenker,
Marketing manager / Makom


Makom že več kot 25 let kupcem, ki cenijo kvaliteto produktov, stroškovno učinkovitost, hitro odzivnost in ekološko ter razvojno usmerjenost, pomaga najti popolne rešitve na področju čiščenja.

Podjetje Makom je specializirano za področje objektne higiene in dviga produktivnosti na delovnih mestih s pomočjo metode 5S. Sledijo najnovejšim trendom na področju avtomatizacije čiščenja in pomagajo podjetjem pri dvigu dodane vrednosti. Podjetje je specializirano za področje objektne higiene in dviga produktivnosti na delo. Kot ekološko ozaveščeno podjetje dajejo poudarek na ekoloških produktih in embalažah.

Ob brezplačni dostavi po Sloveniji nudijo kvaliteten servis, montažo, oblikovanje načrtov čiščenja po meri strank, svetovanje na področju optimizacije porabe ter izobraževanje in usposabljanje s strani njihovih strokovnjakov. Velik poudarek dajejo na odnosu s stranko.

Nadgradnja = preboj

Spletna trgovina podjetja Makom ima uveljavljeno tradicijo, v sodelovanju s Skupino stroka.si pa je doživela že dve vidnejši nadgradnji v svoji spletni trgovini.

Po besedah vodje marketinga Polone Krenker, je bil ob zadnji prenovi januarja 2021 največji izziv združitev obeh tipov trgovin: B2B (business-to-business) in B2C (business-to-costumer): »Fizične osebe so se namreč v preteklosti spraševale, ali lahko tudi same kupijo izdelke, ki so v spletni trgovini. Po zaslugi rešitev, usklajenih s Skupino stroka.si, teh vprašanj ni več.«

Prenova je posledično ne le predrugačila (grafični) videz strani, temveč ob ustaljeni praksi B2B modela izpostavila tudi (dodatne) B2C storitve.

Skok čez ovire z integracijo

V sklopu prenove je zdaj omogočen »one page checkout«, kar je skrajšalo postopek oddaje in izboljšalo uporabniško izkušnjo. Analitika kaže, da je razmerje med namiznimi in mobilnimi uporabniki polovično razdeljeno, zato so se osredotočili na obe platformi hkrati. »Kljub temu, da je razmerje razdeljeno polovično, pa več naročil pride iz desktopa,« razloži Polona Krenker.

Ob poglobljeni analizi spletne strani so v podjetju Makom prepoznali nekaj ovir. Ena od teh je bila zaloga artiklov. »Kadar so preko iskalnika uporabniki organsko prišli do produkta, vendar ga nismo imeli na zalogi, so stranke spletno stran zapustile. Rešitev v teh primerih smo našli tako, da smo za stranko predlagali alternativne produkte.«

Znotraj primarne klasifikacije PANTHEON-a zdaj vsakič ponudi tri alternativne izdelke.

Zaupajte nam svoj izziv»

Več načinov dostopa do izdelkov

V podjetju Makom prenova spletne trgovine zdaj omogoča več (novih) načinov dostopa do izdelkov. Dostopi so poleg osnovnih kategorij možni preko dejavnosti (npr. hoteli) ali vsebine (blog). »Za vsak segment smo naredili posebne, prilagojene kategorije. Sedaj ima vsak segment tudi svojo podstran.«

Hkrati prenova ponuja tudi filtre. Z njimi lahko naročniki sami označijo, kaj je primerno zanje, kadar se odločajo le za določen tip izdelkov. Zato so dodani tudi varnostni listi ter certifikati (B2B). »Gre za povezavo s PANTHEON-om, kjer dodajamo dokumente, ki se avtomatsko prenašajo v spletno stran in so povezani z želenim izdelkom preko spletne trgovine.«

Med glavnimi elementi prenove je bila tudi selektivna možnost potrjevanja. Določene večje stranke so želele možnost potrditve naročila le za odgovorne osebe, kar je s prenovo omogočeno. Druge stranke (npr. vrtci) so izrazile željo glede na posamezne enote/sklope. Zdaj spletna trgovina omogoča poglobljeno personalizirano izkušnjo glede na strankine potrebe in izzive.

»Prav pri pripravi tega dela nadgradnje smo ugotovili, da lahko s Skupino stroka.si ustvarimo ogromno, saj se lahko z izdelanimi dodelavami prilagodimo prav vsaki stranki. Z drugačnimi (open web) rešitvami tega, kar imamo sedaj, ne bi bilo možno integrirati,« pravi Polona Krenker. Zato še zlasti izpostavlja prednosti NopCommerce platforme: »Če hočeš karkoli nadgraditi in dodelati, je NopCommerce tista prava individualna rešitev.«

Nove možnosti za nove priložnosti

V času COVID-19 ukrepov so v podjetju Makom ponujali vedno več vsebin, zlasti webinarjev. Ker so želeli izpostaviti tudi ostale dogodke, so ustvarili posebno obliko vsebin glede na tip le-te: novice, webinarji, blogi. Obenem so dodali različne barvne odtenke, kar se je po besedah Polone Krenker izkazalo kot dobra rešitev. »Enako velja za predvideni čas branja, kar je zdaj dodelano. Prej še ni bilo omogočeno dodajanje novic in dogodkov, ker je vse delovalo kot blog, zdaj pa smo skupaj z našim CGP-jem lahko tudi to uskladili.«

Dodali so tudi možnost ocenjevanja izdelkov. Ob spremljanju analiz spletnih trgovin so namreč zaznali, da je pri nakupih prav ocenjevanje izdelkov zelo pomemben faktor. Za B2C model so uvedli naknadno pošiljanje elektronske pošte po opravljenem nakupu, v katerem lahko stranke podajo oceno, kar gradi bazo ocen.

V primeru, kadar stranka ni oddala naročila, s prenovo spletne trgovine stranki pošljejo elektronsko pošto, da izdelki še vedno čakajo v košarici. Obenem pa so dodali tudi dodatne možnosti plačila. Prej je bila, ob obstoječih načinih plačila po povzetju, na voljo le določena oblika spletnega plačila (PayPal). Po povezavi z novim programom (Stripe) nudijo tudi preostala kartična plačila.

»Možnost dodatnih načinov plačila se je izkazala za zelo dobro – ne glede na provizije, ki jih prinaša takšen način plačevanja. To je velika prednost Skupine stroka.si, saj so znali predlagati pravilno orodje za integracijo oziroma postavitev znotraj strani.«

Integracija digitalnega skladiščnega poslovanja

Prenova spletne trgovine je v jedrnem delu zajemala tudi integracijo skladiščnega poslovanja. Obdelava WMS skladiščnega poslovanja je združila Leoss sistem s platformo PANTHEON. V procesu digitalne transformacije so v podjetju Makom prešli tudi na digitalno skladiščno poslovanje. Zato urejajo, da bo stranka dobavnico videla že ob spletnem naročilu, kar je s PANTHEON-om znotraj skladiščnega sistema povezano s spletno trgovino. »Gre za povezavo štirih kanalov. V naslednji fazi sledi račun v spletni trgovini – vse s ciljem, da bo stranka imela možnost videti vse na enem mestu.«

Makom si ciljno prizadeva za pošiljanje ponudb iz PANTHEON-a v spletno trgovino, kjer bo stranka potrdila ponudbo ali pa zgolj pozicijo iz ponudbe.

Dokazane začetne zmage

Pri pregledu analitike novega spletnega mesta v primerjavi z obdobjem pred nadgradnjo so že zdaj vidni pozitivni začetni premiki. Skoraj za 39% se je zvišal povprečni čas obiska na strani, do košarice pa je dostopalo kar 1375% več obiskovalcev. V podjetju so stremeli k pozitivni prilagoditvi za mobilne uporabnike, kar jim je dokazano tudi uspelo. Pri uporabnikih Android mobilnih naprav se je obisk strani zvišal za kar 852%. Določeni cilji so torej uspešno doseženi, začetna statistika namreč kaže rezultate, s katerimi se podjetju Makom obeta kar nekaj osvojenih pokalov.

Začnite pot do nadgradnje spletne trgovine že danes »

Tek na dolge proge

Podjetju ogromno pomeni povratna informacija strank glede njihove spletne strani, zato zavoljo optimizacije le-te redno pošiljajo ankete o zadovoljstvu obstoječe spletne strani. Glede uvedene prenove so dobili ogromno pozitivnih odzivov strank, saj naj bi, po mnenju anketirancev, pospešila postopek nakupa. »Najbolj ponosni smo na odziv strank. Zadovoljno poudarjajo, da so vse uvedene spremembe pospešile postopke.«

S spletno nadgradnjo tako ni konec maratona izboljšav podjetja. Makom si v prihodnje želi spletno stran konstantno nadgrajevati in se tako še bolj približati svojim strankam. Prav tako želijo skupaj s Skupino stroka.si dosegati sprotne optimizacije, ki bodo vedno v prid obiskovalcem.

Preverite še ostale študije primerov »

Za več informacij o izdelavi spletne trgovine ali povezavi s poslovnim programom (ERP) smo vam na voljo na tel. št. 02 88 79 780 ali e-poštnem naslovu: ccc@stroka.si. 

Tukaj smo za vas

Zaupajte nam svoj e-mail naslov in z veseljem vas bomo obveščali o trendih in novostih s področjih sodobnih informacijskih tehnologij.


Skupini stroka.si, podjetju Stroka produkt d.o.o., izrecno dovoljujem obdelavo zgoraj navedenih osebnih podatkov za obveščanje o novicah, povezanih z aktualnim dogajanjem, dogodkih in ostalih pomembnih dosežkih Skupine stroka.si. Prav tako se strinjam s politiko varstva osebnih podatkov.